TORUŃ

17:31:00

Kilka dni temu byłam na wycieczce szkolnej razem z moją klasą w Toruniu. Opowiem krótko gdzie byliśmy i co zwiedziliśmy, i oczywiście dodam zdjęcia aby zobrazować wam ten trip. Wyjazd mieliśmy bardzo wcześnie, bo wyjechaliśmy z Kościana ok. 5.30, ale nawet to mi nie przeszkadzało, bo uwielbiam jeździć i zwiedzać, zwłaszcza w dobrym towarzystwie. Poza tym była to ostatnia wycieczka z moją klasą.




Krótko po 10-tej dotarliśmy do Obserwatorium Astronomicznego, oddalonego od samego Torunia o 13 km. Jako klasa maturalna (o profilu mat-geo i mat-fiz) mieliśmy okazję zwiedzić Centrum Astronomii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, które jest największym ośrodkiem obserwacyjnym w Polsce. Pogoda niestety nam nie dopisała, bo było strasznie zimno i mokro, a w trakcie zwiedzania Torunia padał deszcz, więc oglądanie teleskopów w takich warunkach nie było przyjemne i interesujące. 




Kiedy obeszliśmy cały teren Obserwatorium pojechaliśmy do centrum Torunia, gdzie zrobiliśmy sobie krótki spacer wzdłuż Wisły i zobaczyliśmy piękną Starówkę. Muszę przyznać, że to bardzo piękne i klimatyczne miasto, i polecam pojechać tam każdemu. Ja sama byłam w Toruniu po raz pierwszy, ale już zdążyłam się zauroczyć, mimo tej deszczowej pogody! W sumie klimat podobny jest do uroków Krakowa, którego dosłownie uwielbiam, więc pewnie dlatego aż tak mi się tam spodobało.








Dominiczka ♥




Byliśmy też w toruńskim Planetarium, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć pokaz pt. "Ziemia - planeta Kopernika", który wam bardzo bardzo polecam! Pierwszy raz byłam na czymś takim i muszę przyznać, że to super doświadczenie! Cały seans trwał około 40 minut i mówił m.in skąd biorą się dni i noce, cztery pory roku czy fazy księżyca, a efekt 3D sprawił, że czuliśmy się jakbyśmy dosłownie tam byli, mega!

You Might Also Like

3 komentarze

  1. I really like you :)
    Happy weekend!

    Can you follow me? I follow you :)
    If you comment my post, I will comment your five posts! :)

    http://www.sandrakopko.com/2016/10/red-nike.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w Toruniu pierwszy raz w czasie wakacji i szczerze nie polubiłam tego miasta :( Jedyne co wydawało mi się tam fajne to fontanna i te śliczne żabki. Może jeszcze kiedyś uda mi się tam pojechać i zmienić swoje spojrzenie na to miasto. PS. Świetnie piszesz, obserwuję :) [http://ekstra-introwertyczka.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń